fredag 16. desember 2011

Mosearbeid

31 oktober , 3,4 november , holdt vi på med en oppgave der vi måtte lage hjerter og kranser fra begynnelsen av selv. vi begynnte med å samle sammen masse høy å tvinet sammen for å få en form som et hjerte.
jeg lagde fire kranser og et hjerte. jeg lagde mest kranser fordi jeg likte best å lage kransene så da ble det kunn et hjerte ved siden av 4 kranser.
Det ene hjerte jeg lagde lagde jeg ved å tvinne først sammen masse høy som jor att jeg fikk formen som et hjerte. Etterpå dekorerte jeg rundt høyet med lys mose som heter reinmose. jeg tvinnet det sammen med sølv tråd for att det skulle holde seg på plass. 
Etterpå festet jeg litt små ting rundt forbi på hjerte blant aent bøk,  for å få det litt finere, å ikke så kjedelig med kun reinmosen på. 
Dette var den første kransen jeg lagde , da festet jeg reinmose rundt kransen med høy å tvinnet det fast med sølv tråd , slik det holdt seg på plass. og her lagde jeg en klassisk stil, hadde ikke så masse punt tok bare litt.
Andre kransen jeg lagde den ble jeg ikke fornøyd med i det hele tatt, her har jeg brukt en slags mose. å festet pute mose oppå mosen. har også festet litt rester fant oppi en liten vase. pluss en liten eucalyptus som jeg festet sammen med en sølv tråd.  
Her lagde jeg en krans som var dekorativstil. Der hvor jeg brukte vanlig grøn mose som jeg festet rundt kransen med høy. jeg festet den med grøn vikletråd for å få den fast og fin. jeg festet tre bøk på den ene siden av kransen, og festet litt pute mose ved siden av bøken på kransen. rundt resten av kransen festet jeg små blomster som kommer fra euvalyptus bladene som jeg brukte på den forje kransen jeg lagde.
Her har jeg lagd klassisk stil med kunn tre bøk på. her har jeg også tvinnet grøn vikletråd rundt kransne med høy å festet vanlig grønn mose på. 

Ingen kommentarer: