mandag 24. oktober 2011

Brudebukett


Torsdag 20 og fredag 21 skulle vi lage en klassisk stil av brudebukett. 
i min brudebukett har jeg brukt
 Rosa roser
Salal blad
florateip
ståltråd
Når vi skal lage en brudebukket bør vi være nøye med hvor lange stilkene å blomsten er di skal være like lange som den lengste fingen din er. viss du skal ut eller vente til en annen dag før du fortsetter med buketten, må du legge blomstene og bladene i plastfolie å spreie vann på blomstene så di ikke dør over natten eller timen. når du skal lage en rosebukett må du være ops på å ikke røre på rosene når du jobber for da blir rose ødelagt å stygge. du må heller ikke legge rosene på borde for da blir di også ganske stygge og ødelagte. 


 Her er resultatet av Brudebuketten jeg lagde. under buketten hadde vi garmini blader og rosa og sull stativ som jeg tvinet sammen til et stativ. 
Jeg har lert utroligt masse gjennom denne oppgaven her:
 Hvordan vis skal lage en brudebukett 
Hvordan vi skal behandle rosene mens vi arbeider med dem
holde på med andre ting mens du holder buketten i den andre handa
stifte blader og blomster 


2 kommentarer:

Blomstertua sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Blomstertua sa...

Fin brudebukett og fine bilder. Flinke:))